Resan dag 2

God morgon. Idag ska vi ut och kolla lite i Stockholm. Vi började med Vasa museet. De tyckte Tim var spännande han har pratat jätte mycket om de.




Efter de så skulle vi äta lunch innan vi drog vidare till Skansen och Skansen akvariet.













Påsklov

Denna vecka har barnen påsklov så jag och gubben bestämde oss för att åka iväg en sväng med dem.
Vi bestämde oss för att åkte ner till Stockholm. De tyckte att de var spännande att åka dit då de aldrig varit där.
Tog in på ett hotell i Skärholmen.
Då vi kom ner och hade Chekat in så tog vi tunnelbanan i till gamla stan för att äta. Hittade en mysig pizzeria där som vi gick in på. 
Efter att vi ätit åkte vi tillbaka till hotellet för att sova.
Så natti natt

Ännu en gardin till klänning

Var i bölen idag hos Anna-Karin m familj, som alltid på torsdagar.
Äter alltid middag ilag då 😉 hon visade mig en kökssoffa som hon hade målat om och bytt tyg på dynan. Tyckte att de var ett jätte fint tyg. Då berättade hon att de fanns en bit till om jag var intresserad, så jag köpte de av henne. När jag kom hem på kvällen letade jag fram mönstret och började sy. Ett tag senare resulterade i denna klänning.



De är ingen vanlig dag....

För de är ingen vanlig dag för de är gubbens födelsedag hurra hurra hurra!
Idag fyller min underbara gubbe år. Har hållit på sen halv nio i morse, med att baka och fixat. Blev några vänner och hans bror med familj å mormor som kom och hälsade på. 
Smörgåstårta var nog godtjänande, blev inte mycket över.

Gjorde även en mopar tårta till honom. Tror att han både blev glad och förvånad då han såg den😉
Tror att jag lämnar städning å disk tills i morgon känner mig helslut..
God natt på er alla!



RSS 2.0