Fix hemma....

Var ledig i tisdags så då passade jag på att fixa lite här hemma :)
Blev lite mysigare ute i trädgården. Planterade lite blommor och städade växthuset så att tomat plantorna och jordgubbsampeln kan flytta in.
Idag har de varit en tung dag på arbetet med feber, verk i kroppen och röda ömma ögon. Var på vårdcentralen och fick ögondropparna. Håller tummarna för att de ska gå över snart.


Midsommar

Härligt väder bart de å mycket bilar å folk. Känner mig trött nu då jag va vaken till två å sydde skjorta till Tim han skulle ha idag. Vart ganska så nöjd :)


Midsommar

Gör sista passet nu innan midsommar känns härligt :)
Bilträff i mån å Brolle på lördag :D
Ska försöka fixa lite hemma med ikväll lovade Tim en skjorta tills i mån får se om man hinner :)


Små chicks...

Nu är äntligen första kullen hemma :D känns roligt. De vart så glada att komma ut i de stora rummet. Spännande att se när nästa kull kommer hem med.


Studenten

Igår tog min lille bror Patrik studenten så de vart en heldag i Sollefteå med firande. Som vanligt vart de go lat hos mamma å Tobbe. :)
Pären å kotletter med kantarell sås å Goa snittar. Efter de så vart de rulltårta med grädde å jordgubbar.
Tänk vad tiden går fort. När jag å gubben började att träffas så hämtade vi mina små bröder på dagis 😏 å nu år våra barn så stora... Huva tiden bara flyger i väg...


Höns hus

Vi håller på att bygga ett hönshus här hemma :) första kullen är redan kläckt. Å den andra ligger i äggkläckningsmaskinen.
Blir mysigt då de får flytta in.


Hemma fix

Idag har jag fått hjälp av a-k att fixa i badrummet och hallen.
Vart jätte nöjd. Badrummet känns mycket större nu å hallen fick lite ny förvaring till mina väskor å skor :)
Vi snickrade även ihop en ny hylla till badrummet så vi fick lite mer förvaring...


Väntan på jobbet....

Fixat lite hemma innan man ska kliva på sista dagen innan man gör helg.
Hänger tvätt + att Thyra hjälpte mig att köra bort två lövhögar
Lill skruttan är så duktig å hjälper mamma ❤


Toppen kväll

Har varit en underbar dag. Först jobbat och sedan då jag kom hem var de ny städat, diskat å tvättat :) tusen tack Anna-Karin för hjälpen. Gubbarna håller på att bygga hönshuset. I går kläcktes 6 st små kycklingar som sedan ska få flytta in.
Passade på att pyssla lite då man ändå var pigg :)
Började med att plantera lite blommor ute efter de passade jag på att lacka en galge å ett rivjärn. Ska ta å titta lite på tv nu innan kudde kallar...


RSS 2.0