Gardin blev klänning.

För ca ett år sedan köpte jag två längder gardiner på loppis. Har funderat länge på dem och ikväll så tog jag fram dem och sydde en klänning. 
Tog fram ett mönster som jag haft länge och klippte ut med sömnsmån som det stod.
Problemet var när jag sydde ihop den så var den förstor😏 
Tänkte inte på att jag har gått ner över 10kg. Fick sprättat om och göra rätt. Plus att den första dragkedjan jag sydde i gick sönder. Jag hatar att sprätta.
Har lyckats ställa om provdockan som jag fick av min underbara gubbe i julklapp. Men den har fastnat på två skruvar ska se hur jag ska lösa detta för att få till mina exakta mått.
Men resultatet på klänningen blev jag väldigt nöjd med. Ska rita om mönstret till nästa klänning.

Lite skrynklig på bilden.

Hänt mycket.

De har hänt mycket de senaste tiden. Blivit kidnappad till Stockholm, pysslat, haft kalas och varit på kalas. Tack alla underbara människor som finns runtomkring mig❣
Stockholm 







Här bodde vi.
Fick även gå på stoff och stil, silwetto, Naturhistoriska och mycket annat skoj. De kan vi mer än gärna göra om.

 Har letat och letat efter de rätta röda färgen till mitt hår och nu har jag hittat den😁 är sååå nöjd!









RSS 2.0